Werkwijze

Werkwijze

 

 


ITIL, Information Technology Infrastructure Library, meestal afgekort tot ITIL, is ontwikkeld als een referentiekader voor het inrichten van de beheerprocessen binnen een ICT-organisatie. ITIL is geen methode of model, maar eerder een reeks van best practices (de beste praktijkoplossingen) en concepten.

Het resultaat van procesimplementatie met behulp van ITIL is vergelijkbaar met de ISO 9000-regulering in de niet-ICT-branche, waarbij alle onderdelen van de organisatie zijn beschreven en in een bepaalde hiërarchie qua bevoegdheid/verantwoordelijkheid zijn gerangschikt.

 

De Praktijk, Personen kosten ongeveer 50% van de totale IT volgens Gartner.
Hier speelt een aantal processen dat wederom niet direct met ITIL te maken heeft, maar wel van belang is: procesverbetering zal ervoor zorgen dat de juiste personen de juiste taken uitvoeren.

Hierdoor wordt er veel tijd gewonnen. De tijd en/of personen die hierdoor vrijkomen kunnen gebruikt worden voor vernieuwing en verbetering. Met behulp van duidelijke taakomschrijvingen en performance management zal men duidelijk weten wat er van hen verwacht wordt en zal men zich beter voelen en daarom ook beter presteren.

 

 


                                   lTIL Geïllustreerd:

      

 
 

 




Evers-IT-HP-Business-Partner microsoft-gold-certified-logo-evers-itdrayTek-logo-Evers-it asus-logo-evers-it msi-logo-evers-it

Evers IT 2004 - 2018
Algemene voorwaarden - Privacy Beleid - Contactgegevens